About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Thursday, December 29, 2016

Kindness Malaysia Menerima Anugerah Komuniti Bola Sepak Peringkat Kebangsaan 2016

KINDNESS MALAYSIA MENERIMA ANUGERAH KOMUNITI : ANUGERAH BOLASEPAK KEBANGSAAN 2016

25/12/2016

Anugerah Komuniti : Anugerah Bolesepak Kebangsaan 2016 FMLLP
Kejohanan Futsal Kindness Cup 2016 yang berlangsung pada 3 April 2016 telah disertai 24 pasukan lelaki dan 13 pasukan wanita merangkumi 500 peserta. Peserta terdiri daripada komuniti pelarian perang (Myanmar Muslim, Somalia, Afghanistan, Rohingya & Syria) serta anak yatim dan miskin. Setelah 8 bulan Kejohanan Futsal Kindness Cup 2016 berlangsung, Kindness Malaysia telah menerima panggilan daripada Football Malaysia Limited Liability Partnership (FMLLP) untuk menerima Anugerah Komuniti di Anugerah Bola Sepak Kebangsaan 2016 yang berlangsung di Geno Hotel, Subang. FMLLP adalah organisasi yang diwujudkan bagi merelisasikan agenda penswastaan bolasepak Malaysia. Peranan utama FMLLP adalah mengukur aras kemajuan bolasepak Malaysia dan melaksanakan pelan tindakan bagi meningkatkan imej dan mutu bola sepak tempatan.



Juara Futsal Kindness Cup 2016 : Somali FC

Bersama CEO FMLLP, En Kevin Ramalingam

Anugerah ini adalah pengiktirafan khusus bagi menghargai jasa organisasi yang membantu meningkatkan mutu bola sepak di kalangan komuniti. Anugerah diterima oleh wakil Kindness Malaysia, En Mohammad Rozainee selaku pengurus pasukan Asrama Darul Falah merangkap projek koordinator Kindness Malaysia. Seiring dengan slogan By Everyone For Everyone, acara Futsal Kindness Cup 2016 dijayakan bagi memberi peluang kepada golongan yang kurang bernasib baik mempamerkan bakat di peringkat yang lebih tinggi. Rata-rata peserta yang bersaing menunjukkan bakat semulajadi bermain futsal dan tidak kekok untuk bersaing dengan peserta yang lain.

Rakan NGO yang terlibat ; Malaysian Chelsea Soljabiru, Preloved4charity, Humanity Heroes, Humanity, Sadaka, Projek Ihsan dan Kelas Kaseh.

Sekreteriat Futsal Kindness Cup 2016
Pengiktirakan peringkat nasional yang diterima oleh Kindness Malaysia juga dibantu oleh rakan-rakan NGO yang bersama-sama dalam menjayakan Futsal Kindness Cup 2016 seperti Malaysian Chelsea Soljabiru, Preloved4charity, Humanity Heroes, Humanity, Sadaka, Projek Ihsan dan Kelas Kaseh. Setiap NGO mempunyai peranan besar dalam menyediakan pasukan dari segi tajaan, kecergasan, latihan dan sebagainya sebelum acara bermula. Walaupun setiap NGO mempunyai objektif berbeza, namun tujuan utama kami tetap sama iaitu berbakti kepada masyarakat tanpa mengira bangsa, agama dan negara. Tahniah semua yang terlibat!

Adam Ahmad
Setiausaha Kehormat
Kindness Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...