About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Saturday, December 24, 2016

Misi Penyucian Jiwa Ke Tarim, Yaman Episod 6 - Ijazah Bersanad


Alhamdulillah, tidak pernah terfikir untuk menerima guru sanad dan tak pernah tahu pun. Bila seorang rakan pesan supaya dapatkan guru bersanad, saya pun bertanya kepada Mubin, apa itu guru bersanad?

Dan hari ini alhamdulillah, saya menerima Ijazah Khulasah Al Madad dan Ijazah Serban dari Habib Umar. Saya berkongsi sedikit tentang Kindness Malaysia dan Madrasah Hashimiah dan Habib Umar banyak bertanya tentang Madrasah Hashimiah. Akhirnya beliau beri nasihat dan ucapkan Barakallah. Sejuk hati saya, alhamdulillah.

Habib Umar memberi nasihat

Lebih 50 orang menunggu giliran untuk berjumpa dengan Habib Umar selepas solat
Ijazah atau guru bersanad ini ialah ilmu sunnah yang diturunkan dari seorang guru yang sanadnya bersambung hingga ke Rasulullah. Oleh itu lepas ini, untuk berserban, saya sudah ada guru sanad, dan untuk kitab Khulasa Al Madad, juga saya sudah ada guru sanad. Kitab inilah yang kongsikan doa-doa para wali dan doa serta zikir dari ayat Al Quran dan hadis Rasulullah. Khulasah Al Madad ini bermaksud Intipati Pertolongan.

Ijazah serban dan kitab Al Khulasah al Madad diturunkan kepada saya dari Habib Umar


Semoga dengan ilmu ini dapat manfaatkan, keluarga, Kindness Malaysia, Madrasah Hashimiah dan semua rakan-rakan, insyaAllah.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Malaysia

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...