About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Tuesday, October 22, 2013

Projek Paintball oleh Kindness di Cyberjaya


Impian anak-anak yatim dan miskin dari Madrasah Hashimiah tercapai apabila team Kindness telah membawa mereka ke Cyberjaya untuk aktiviti paintball. Anak-anak yatim ini amat teruja kerana pertama kali berpeluang untuk menggunakan marker, dan dilengkapi dengan mask dan vest. Setiap pemain diberi 500 pallet dan permainan sebanyak lima game telah berlangsung, bermula dari open, urban dan dalam hutan.

Sebelum misi bermula

aksi bermula

siap dengan senjata masing-masing

bersiap sedia sebelum ke Cyberjaya

taklimat oleh krew Cyberjaya Paintball Park

Turut serta juga sukarelawan dan dermawan bagi memeriahkan aktiviti kali ini. Sarapan dan makan tengahari telah ditaja oleh Cyberjaya Paintball Park. Sebelum tiba di Cyberjaya, ada sarapan awal telah ditaja oleh salah seorang penderma. Objektif kali ini ialah memupuk semangat kerjasama dan perancangan strategik dalam setiap perkara yang dilakukan.

Penat tapi gembira
InsyaAllah projek berikutnya melibatkan anak-anak yatim dan miskin ialah aktiviti futsal. Ayuh kita bersama anak-anak istimewa ini jalani kehidupan yang lebih sihat disamping menyebarkan kebaikan kepada semua! Team Kindness mengucapkan jutaan terima kasih kepada para penderma yang telah menaja bagi projek kali ini. Juga tidak lupa kepada sukarelawan yang menyediakan pengangkutan logistik.

Bagi yang berminat untuk menjadi penaja atau sukarelawan, boleh turut serta Fanpage Kindness atau sertai kumpulan sukarelawan Kindness di Facebook.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas Kindness Dot My
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...