About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, October 21, 2013

Projek Darah oleh Kindness di Johor Bahru



Projek Darah anjuran Kindness.my kini telah berlangsung di Aeon Tebrau dan berjaya menarik lebih 80 orang penderma darah. Aktiviti bermula jam 10 pagi di mana jururawat dari Hospital Sultan Ismail mula menyediakan kerusi dan meja untuk kemudahan penderma darah. Projek pertama di Johor Bahru ini adalah hasil inisiatif team Kindness di sekitar Johor dimana mereka berkumpul dan bersama-sama menjayakan Projek Darah ini.

darah disaring dahulu

sukarelawan Kindness di Johor Bahru

penderma darah dengan hadiah dari Kindness

lakukan kebaikan di mana-mana sahaja

tidak kenal penat lelah 

sukarelawan Kindness gigih membantu pendaftaran
 
adik kecil bakal menjadi seorang sukarelawan


Kurang dari sebulan selepas Projek Darah di Kuala Lumpur, disusuli pula dengan projek yang sama di Johor Bahru. Objektifnya amat mudah dimana team Kindness ingin memupuk keinginan untuk melakukan kebaikan dan Projek Darah ini adalah salah satu dari aktivitinya. Darah amat diperlukan terutama di hospital. 

Team Kindness Johor Bahru mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang terlibat


Aktiviti Kindness di Selatan Tanah Air merupakan titik permulaan kembangnya budaya melakukan kebaikan tidak kira masa, tempat atau pada sesiapa pun. Bagi yang berminat untuk mengikuti aktiviti-aktiviti Kindness, boleh turut serta ke Volunteer Group Kindness.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas Kindness.my
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...