About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Sunday, October 6, 2013

Projek Singgit oleh Kindness.my di Tempatan Fest 3.0


Tempatan Fest 3.0 kali ini menampilkan lebih 100 jenama tempatan bertempat di Jalan Kia Peng dan berlangsung selama dua hari, 5 dan 6 Oktober 2013. Team Kindness.my juga turut serta sebagai sukarelawan untuk bantu menjayakan Tempatan Fest. Kebanyakan pengunjung yang hadir merupakan anak-anak muda yang minat dengan seni tempatan. 

sukarelawan Kindness.my bersiap sedia untuk menebarkan RM1
Projek Singgit kali ini diilhamkan apabila sekumpulan kanak-kanak yang datang ke gerai air tetapi tidak semua dapat membeli air, mungkin kerana tidak membawa wang yang cukup, lagi-lagi mereka adalah murid sekolah. Oleh yang demikian salah seorang sukarelawan Kindness terus keluarkan RM50 untuk taja Projek Singgit khas untuk edisi Tempatan Fest. RM1 ini beserta dengan nota diletakkan merata-rata tempat sebagai hadiah kepada para pengunjung.

RM1 diletakkan di merata tempat

Band Thirteen Hundred melakukan persembahan yang juga pernah terlibat dengan aktiviti Kindness di Pulau Pinang

antara yang telah menemui RM1

hadiah istimewa di Tempatan Fest
Pada yang berminat untuk turut serta dengan aktiviti Kindness.my, boleh turut serta Group Volunteer Kindness di Facebook. Syarikat korporat yang berminat untuk menaja atau mendapatkan konsultasi tentang projek CSR, boleh hubungi kami di support@kindness.my.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas Kindness.my
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...