About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Sunday, October 27, 2013

Lima Projek Kindness Berlangsung Serentak Di Kuala Lumpur



Hujung minggu kali ini penuh dengan aktiviti menyebarkan kebaikan oleh team Kindness.my. Bermula di Bangsar, sukarelawan Kindness telah berkumpul pada jam 5 petang untuk memulakan Projek 5 Kupang Parking dimana sukarelawan akan mencari kereta yang mempunyai tiket parking yang sudah tamat tempoh, dan menggantikannya dengan tiket parking baru.  

Projek 5 Kupang Parking berlangsung di Bangsar

Bersiap sedia dengan nota dari Kindness

Projek Selipar di Masjid Negara
 Misi kali ini juga diturut serta oleh krew RTM dan majalah Mastika yang melakukan liputan untuk berkongsi dengan orang ramai tentang aktiviti Kindness ini. Artis selebriti Hanez Suraya turut hadir sebagai pengacara dan bersama-sama team Kindness menyebarkan kebaikan. Selesai projek 5 Kupang Parking disusuli pula dengan Projek Selipar di Masjid Negara. Beberapa pasang selipar telah diletakkan di rak kasut Masjid Negara dengan tujuan diberikan kepada pengunjung masjid yang kehilangan kasut. Selipar ini akan berada di rak kasut dan pengunjung yang kehilangan kasut boleh terus mengambilnya.

antara yang telah menemui RM1

adik kecil ini juga telah menemui RM1 di Medan Mara

Kemudian team Kindness bersama krew RTM dan Mastika terus ke Medan Mara untuk Projek Seringgit. Projek Seringgit ini ialah dimana duit RM1 diletakkan dimerata-rata tempat untuk orang ramai. Tujuannya ialah untuk menggembirakan mereka yang terjumpa duit RM1 tersebut dan secara tidak langsung akan membuatkan orang sekelilingnya juga gembira.

pelajar-pelajar dari UiTM Puncak Alam

dengan pek makanan

menyerahkan air kopi dan roti kepada pemandu bas

Pada sebelah malamnya pula berlangsung Projek Kopi di Pudu Sentral. Aktiviti sebelah malam ini turut dihadiri oleh mahasiswa dan mahasiswi dari UiTM Puncak Alam dari jurusan Event Management. Air kopi dan roti telah diagihkan kepada pemandu bas yang akan memulakan perjalanan  ke destinasi masing-masing. Aktiviti terakhir merupakan Projek Feed The Homeless. Misi gelandangan yang dilakukan dua kali seminggu setiap hari Sabtu ini menyediakan 150 pek makanan untuk gelandangan di sekitar Kotaraya, Hentian Bas Kelang, Petaling Street dan Masjid Jamek. Semua pek makanan habis diserahkan dan projek selesai pada jam 2.30 pagi.

Buat anda yang berminat untuk menjadi penaja projek atau menjadi sukarelawan, boleh LIKE fanpage Kindness dan sertai kumpulan sukarelawan Kindness.

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas Kindness.my
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...