About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, March 15, 2010

Pertandingan Futsal Amal Siti Khadijah 2010


Lokasi: Futsal Frenzy, Seksyen 15 Shah Alam
Tarikh: 13 Mac 2010
Masa: 8am - 5am

Alhamdulillah selesai pertandingan futsal Amal Siti Khadijah antara Rumah Kebajikan Negeri Selangor. Kali ini lebih 20 rumah kebajikan terlibat dengan pertandingan futsal amal ini. Pihak Muslim Aid telah menaja 5 pasukan, 3 pasukan dari ASDAF dan 2 pasukan dari komuniti pelarian Rohingya (Madrasah Hashimiah).

ASDAF A tempat ketiga


ASDAF C dengan replika cek

pasukan ASDAF C

Pasukan Hashimiah dari komuniti pelarian

Pasukan ASDAF A

Pasukan ASDAF B

Pasukan Hashimiah B

Pasukan ASDAF A telah mendapat tempat ke tiga selepas ditumpaskan oleh musuh tradisi, Rumah Darul Kifayah di peringkat separuh akhir. Pasukan Kifayah merupakan finalis tahun lepas dan ditumpaskan oleh pasukan ASDAF A. Pasukan ASDAF B pula menunjukkan kemajuan dengan berjaya sampai ke peringkat suku akhir namun ditumpaskan oleh ASDAF A sendiri. Kifayah A telah muncul juara untuk pertandingan tahun ini. Pasukan ASDAF C yang diterajui oleh anak-anak perempuan juga berjaya mendapat tempat ke tiga!

Pasukan Hashimiah A menunjukkan prestasi yang baik sebagai pasukan yang pertama kali menyertai pertandingan ini. Hashimiah A berjaya layak ke pusingan kedua setelah muncul naib juara diperingkat kumpulan sebelum ditumpaskan oleh ASDAF B dipusingan kedua. Hashimiah B pula tidak berjaya melepasi peringkat kumpulan.

Pasukan Hashimiah A

ASDAF C bersedia!

Ustaz Hashim memberi taklimat kepada pemain-pemain dari komuniti pelarian

Khamis ini pasukan ASDAF dan Hashimiah telah dijemput untuk menyertai Hari Sukan Nur Salam di Kelab Sultan Sulaiman dan pertandingan futsal akan turut diadakan.

Pihak Muslim Aid mengucapkan jutaan terima kasih kepada penderma-penderma serta sukarelawan yang telah memberi sokongan kepada pasukan futsal ini. Kita akan bertemu lagi untuk tahun hadapan!

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...