About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, March 1, 2010

Lot Wakaf dan Makan Malam Inspirasi Titian Kaseh


Pada 24 Feb yang lepas, saya telah dijemput ke Rumah Titian Kaseh (RTK) untuk Majlis Pelancaran Tabung Wakaf Rumah Titian Kaseh. RTK yang kini menyewa dua buah rumah banglo di Taman Tasik Titiwangsa menempatkan anak-anak yatim, fakir miskin, ibu tunggal, warga emas dan OKU. RTK bukan sekadar rumah kebajikan, tetapi sebuah rumah perlindungan untuk anak-anak sekecil bayi yang kebanyakannya diterima oleh pihak hospital. Rumah perlindungan yang diuruskan oleh MakPah ini adalah satu-satunya yang terletak ditengah bandar Kuala Lumpur.

salah seorang penghuni RTK


Rumah yang mereka diami ini akan dijual dan ini adalah antara sebab MakPah terpaksa mencari jalan untuk membelikan terus rumah tersebut bagi membela penghuni RTK yang kurang bernasib baik ini. Harga rumah mencecah RM2.7 juta ini dipecahkan dalam bentuk lot wakaf bagi memudahkan orang ramai untuk menyumbang. Setiap satu lot wakaf berharga RM1000. Sumbangan saham akhirat ini dapat disalurkan terus ke RTK melalui akaun Maybanknya di 564061002172 atas nama Persatuan Pengurusan Pusat Jagaan Titian Kaseh Kuala Lumpur. Untuk makluman lanjut, boleh hubungi pengurusan RTK di 03-40255246 atau Puan Anita di 013-3886462, Cik Rozy di 017-6438393 atau MakPah sendiri di 019-6455769.

Muat turun borang wakaf di sini

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...