About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Tuesday, March 9, 2010

Shopping Kasut Futsal Team Rohingya dan ASDAF


7hb Mac yang lepas berlangsungnya perlawanan persahabatan antara pasukan futsal Rohingya dengan pasukan futsal ASDAF. Perlawanan persahabatan ini telah berlangsung di Sport Seven Wangsa Maju. ASDAF telah tampil dengan pasukan ASDAF A dan ASDAF B manakala pasukan Rohingya tampil dengan Hashimiah A dan Hashimiah B. Perlawanan berakhir dengan kemenangan kepada pasukan ASDAF yang memenangi semua perlawanan.

Pada sebelah tengaharinya pula, semua pemain telah dibawa ke Pertama Kompleks untuk membeli kasut futsal dan jersi futsal mereka. Hampir 30 pasang kasut telah dibeli. Anak-anak pelarian Rohingya dan ASDAF ada yang pertama kali naik Star LRT dan mereka kelihatan begitu gembira sekali. Semua telah naik LRT kerana jalan ke Pertama Complex tutup untuk beri laluan kepada Le tour de Langkawi.


di dalam Star LRT

Rahman jurulatih pasukan Rohingya

anak-anak Rohingya bersama kasut futsal mereka

kasut yang telah dibeli!

sebelum balik, kita makan dulu!

Pihak Muslim Aid mengucapkan terima kasih kepada penderma-penderma yang telah menaja kasut dan baju kepada anak-anak pelarian dan juga anak-anak ASDAF melalui tabung Orphan Aid Muslim Aid. Pertandingan futsal amal Siti Khadijah ini akan berlangsung 13hb Mac 2010 di Futsal Frenzy, Seksyen 15 Shah Alam dan semua dijemput hadir!

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...