About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, October 5, 2015

Perlawanan Persahabatan Sebagai Persediaan Futsal Piala Kindness 2016



Satu perlawanan persahabatan futsal berlangsung melibatkan sukarelawan Kindness Malaysia dengan warga penghuni Asrama Darul Falah (ASDAF) dan juga Madrasah Hashimiah. Perlawanan persahabatan ini merupakan persediaan untuk Pertandingan Futsal Piala Kindness yang bakal berlangsung pada bulan April 2016.

Enam pasukan lelaki dan tiga pasukan perempuan terlibat dengan perlawanan persahabatan kali ini. Bagi pasukan lelaki, dua pasukan dari Kindness Malaysia, dua lagi dari ASDAF dan dua dari Madrasah Hashimiah. Bagi pasukan perempuan pula, dua buah pasukan dari ASDAF dan satu paskan dari Kindness Malaysia. Sukarelawan Kindness Malaysia telah berusaha untuk dapatkan tajaan jersi, makanan dan hadiah dan alhamdulillah semua kos untuk perlaksanaan perlawanan persahabatan ini ditaja sepenuhnya oleh syarikat korporat dan individu dermawan.

Taklimat dilakukan oleh wakil dari Soljabiru

kemesraan sukarelawan bersama anak-anak ASDAF

Pasukan Madrasah Hashimiah (hijau) dan ASDAF (biru)

kehadiran warga Soljabiru yang mengaturkan permainan

pasukan futsal Kindness Malaysia

Pasukan futsal Kindness Malaysia (biru) dan ASDAF (merah jambu)

Aktiviti kali ini berlangsung di KSL, Sri Gombak bermula jam 9 pagi hingga jam 1 tengahari dan melibatkan 30 orang sukarelawan dari Kindness Malaysia dan juga Soljabiru (Kelab Penyokong Chelsea). Hadiah hamper ditaja oleh Iyres KBS, dan juga penderma individu. Syarikat Plus Malaysia juga telah menaja perlawanan persahabatan futsal ini.

Perlawanan ini bakal menjadi titik permulaan untuk mula merancang bagi Pertandingan Futsal Piala Kindness 2016. Setakat ini Soljabiru sudah bersetuju untuk menaja lokasi pertandingan dan uruskan permainan semasa hari pertandingan. Tajaan lain seperti hadiah, jersi pasukan, makanan, pengangkutan untuk rumah anak yatim, logistik juga diperlukan. Tajaan lain seperti photobooth, jurukamera, juru video, pa system, banting dan banner promosi juga diperlukan kelak. Kindness Malaysia juga mengalu-alukan penaja utama bagi pertandingan futsal yang berlangsung setiap dua tahun. Pertandingan yang bakal menyaksikan penyertaan lebih 30 buah rumah kebajikan dan pelarian dari Kuala Lumpur, Selangor dan Negeri Sembilan ini menjadi acara yang sentiasa dinantikan oleh anak-anak yatim dan miskin juga tidak ketinggalan anak-anak pelarian Rohingya, Myanmar Muslim, Somalia dan Afghanistan.

antara hadiah tajaan Iyres KBS

menggunakan tiga buah gelanggang futsal

makanan free flow untuk pemain dan penyokong

sesi penyampaian hadiah

semua yang terlibat pulang dengan hati yang gembira

Kali terakhir Futsal Piala Kindness dipertandingkan ialah pada tahun 2014. Genap dua tahun, pertandingan akan berlangsung sekali lagi dan harapan kali ini agar lebih banyak pasukan rumah anak yatim dan juga komuniti pelarian dapat turut serta. Kumpulan sukarelawan mahupun NGO juga boleh turut serta sekali dan pada yang berminat untuk kerjasama atau menjadi penaja, boleh hubungi saya terus di matt@kindness.my (email).

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Malaysia
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...