About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Saturday, October 24, 2015

Suspended Meal Kindness Malaysia Ditaja Oleh Laundry On The Go



Alhamdulillah, baru-baru ini Kindness Malaysia sekali lagi sempat mengadakan suspended deal di sekitar Bandar Baru Sentul. Tiga gerai dipilih dan aktiviti suspended meal bermula seawal jam 7.30 pagi. Gerai pertama terletak berhampiran dengan Pangsapuri Mawar, dengan pelbagai jenis kuih-muih dijual ketika itu. Beberapa kuih dipilih untuk menjadi suspended meal dan diberikan percuma kepada orang ramai.

Tujuan asal suspended meal versi Malaysia ini ialah untuk memberi peluang kepada orang ramai untuk bersarapan sebelum pergi ke kerja. Kita sedia maklum ramai diantara eksekutif-eksekutif muda yang baru sahaja melangkah ke alam pekerjaan terpaksa ikat perut dan tidak bersarapan pada waktu pagi kerana ingin jimatkan perbelanjaan seharian.

liputan dari Astro Oasis

Kakpah yang menjaga gerai kuih

orang ramai pada mulanya agak kekok untuk menerima makanan percuma

Suspended meal Kindness Malaysia ini ingin memberi senyuman kepada orang ramai yang dapat menikmati sarapan secara percuma, atau dengan menambah jumlah makanan untuk sarapan. Makanan seperti kuih muih dan nasi lemak merupakan antara makanan yang dijadikan suspended meal untuk aktiviti kali ini.

Gerai kedua yang dipilih menyediakan nasi lemak dan cucur goreng manakala gerai ketiga menyediakan nasi lemak RM1 yang terletak di Datuk Senu, Sentul. 

nasi lemak RM1 yang menjadi kegemaran orang ramai di Dato Senu, Sentul

Orang ramai menerima nasi lemak secara percuma
Dari pihak Kindness Malaysia ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada penaja suspended meal kali ini iaitu Laundry On The Go, sebuah syarikat dobi yang berpengkalan di Kelana Jaya kerana turut serta untuk menjadi sebahagian daripada misi Kindness Malaysia dan memberi inspirasi kepada orang ramai untuk terus melakukan kebaikan tidak kira tempat, masa atau pada sesiapa pun.

Projek Suspended Meal ini telah dirakam oleh krew Astro Oasis bagi rancangan Salam Muslim dan akan disiarkan pada 16 November 2015 kelak.

Pada yang berminat untuk menaja Projek Suspended Meal, boleh terus email kepada support@kindness.my

Muhammad bin Kamarulazizi
Pengasas
Kindness Malaysia
www.facebook.com/kindness.my

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...