About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Thursday, July 14, 2011

Ziarah Anak ASDAF di Hospital Kuala Lumpur


Baru-baru ini saya mendapat berita salah seorang anak ASDAF telah dimasukkan ke Hospital Kuala Lumpur. Adik Rahmatul Yunus yang baru sahaja menyertai ASDAF tahun ini dikatakan mengidap kencing manis dan juga darah tinggi. Saya agak terkejut apabila mendapat tahu tentang hal ini kerana adik Rahmatul baru menjangkau umur 16 tahun. Tahap gula yang tinggi serta tekanan darah yang tinggi menyebabkan adik Rahmatul terpaksa tidur di hospital untuk beberapa hari sehingga tahap tekanan darah dan gula kembali normal.

Saya sempat melawatnya dua hari lepas dan melihat keadaannya bertambah baik. Rahmatul merupakan salah seorang anak ASDAF yang saya suka kerana kerajinannya mengulang kaji dan membaca al-Quran bersama saya setiap kali saya di ASDAF.

Sama-sama kita doakan agar adik Rahmatul cepat sembuh dan dapat kembali bersekolah seperti biasa. Amin.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...