About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, July 29, 2011

Anak-anak ASDAF dan Otak-otak


Lebih kurang sebulan yang lepas salah seorang sukarelawan Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) yang baru berkecimpung dalam dunia keusahawanan telah menyatakan hasratnya untuk menyalurkan sedikit sumbangan hasil dari keuntungannya berniaga pakaian seperti baru kurung dan baju melayu. Tanpa disangka, bisnes yang beliau baru sahaja mulakan dalam sebulan dua ini mendapat respon yang cukup baik!


400 otak-otak disumbangkan

pertama kali menikmati otak-otak

keuntungan perniagaan dikongsi bersama

bersama anak-anak ASDAF

Alhamdulillah baru-baru ini hasil dari keuntungan perniagaannya, beliau telah menaja lebih 400 batang otak-otak untuk anak-anak ASDAF. Anak-anak ASDAF amat menyukainya kerana amat jarang sekali mereka menikmati otak-otak. Beliau sebelum ini juga kerap menyumbang melalui Muslim Aid untuk tabung 'orphan aid' dan juga tabung pelarian. Semoga perniagaan beliau (Izz Collection) bertambah maju dimasa akan datang.

Buat peniaga-peniaga yang ingin salurkan sumbangan melalui tabung 'orphan aid' Muslim Aid atau program-program yang lain, boleh hubungi pejabat Muslim Aid di 03-22881996.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...