About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Sunday, January 30, 2011

Pelancaran Skuad Sukarelawan Muslim Aid Malaysia di Kemaman


Tarikh: 29 Januari 2011
Lokasi: SMK Sultan Ismail, Kemaman
, Terengganu

Semalam saya bersama rakan sepejabat Muslim Aid, Amir telah ke Kemaman untuk menghadiri Majlis Pelancaran Skuad Sukarelawan Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia cawangan Kemaman. Program telah bermula jam 2 petang dengan ceramah ringkas berkenaan dengan bantuan asas dan trauma oleh en Khairuddin dari St Johns Kemaman. dan perasmian pelancaran skuad sukarelawan Muslim Aid cawangan Kemaman pada jam 3.30 petang. Skuad sukarelawan Muslim Aid cawangan Kemaman ini diterajui oleh salah seorang sukarelawan Muslim Aid yang aktif yang juga merupakan seorang guru di SMK Sultan Ismail yakni, cikgu Ghani. Dengan ahli melebihi 50 orang ini, pelbagai aktiviti sosial dan kebajikan bakal dirancang di Terengganu, khususnya di Kemaman antaranya larian amal, program berkhatan dan program bersama warga tua.

Skuad sukarelawan yang dipimpin oleh cikgu Ghani ini merupakan antara beberapa kumpulan sukarelawan Muslim Aid yang terdapat di seluruh Malaysia. InsyaAllah ibu pejabat Muslim Aid di Kuala Lumpur akan membantu skuad sukarelawan di Kemaman bagi menjalankan aktiviti-aktiviti di sana.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...