About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Sunday, January 23, 2011

Kelas Blog Untuk Warga Ibu Tunggal


Tarikh: 22 Jan 2011
Lokasi: Pejabat Muslim Aid
Program: Kelas Blog Untuk Warga Ibu Tunggal

Seharian saya di pejabat Muslim Aid bagi kelas blog untuk warga ibu tunggal yang saya sendiri kendalikan kelas tersebut. 5 orang ibu dan seorang bapa hadir bagi kelas tersebut. Objektif kelas blog ini ialah untuk mengajar bagaimana menggunakan blog untuk perniagaan online disamping berkongsi maklumat di dunia internet.

Kelas bermula jam 9.30 pagi dan selesai jam 8 malam. Bermula dengan membuat email sehingga cara-cara untuk membuat 'posting'. Golongan ibu ini sememangnya tidak mempunyai sebarang asas pengetahuan it. Cabaran ini agak baru bagi saya kerana sebelum ini saya pernah mengajar pelajar-pelajar sekolah untuk membuat blog dan agak mudah mereka memahaminya. Namun begitu, dengan warga ibu ini saya menggunakan kaedah yang lebih mudah agar mereka cepat faham.

InsyaAllah pada minggu hadapan juga akan diadakan kelas asas blog lagi. Mungkin ada yang berminat untuk sertai boleh hubungi Kaklin di 014-7381170. Kelas akan dilakukan di pejabat Muslim Aid.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...