About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Thursday, January 6, 2011

Kelas Komputer dan Bahasa Inggeris untuk Pelarian Rohingya di Klang

Lokasi: Klang
Tarikh: 6 Januari 2011

Hari ini saya berkesempatan ke Klang untuk menghantar 5 buah komputer baru. Program kali ini ialah mengadakan kelas komputer. Kelas komputer ini akan dijalankan selama 6 hari seminggu dari jam 4 petang hingga ke 6 petang setiap hari kecuali hari Jumaat. 15 ke 20 orang peserta dari kalangan komuniti pelarian Rohingya di Klang telah dikenal pasti untuk mengikuti kelas ini. Kelas ini bertujuan untuk memberi pendedahan kepada warga pelarian Rohingya tetang pengetahuan asas komputer yang dapat digunakan untuk kegunaan seharian. Kelas ini merupakan anjuran Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) dengan kerjasama dari pihak UNHCR.

InsyaAllah kelas komputer ini akan bermula pada minggu hadapan, manakala kelas Bahasa Inggeris pula akan bermula pada minggu ke tiga bulan Januari ini. Pada yang ingin menjadi sukarelawan atau ingin memberi sumbangan, boleh hubungi saya terus di pejabat Muslim Aid di 03-2288 1996.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...