About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, March 16, 2011

Kejohanan Futsal Amal untuk Anak-anak Yatim Selangor anjuran BKSK 2011


Lokasi: Futsal Frenzy, S15 Shah Alam
Tarikh: 12 Mac 2011

Alhamdulillah, selesai sudah kejohanan futsal amal untuk anak-anak yatim anjuran Badan Kebajikan Siti Khadijah (BKSK) yang telah berlangsung di Shah Alam. Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) telah menaja dan membawa 10 pasukan futsal, 5 darinya dari ASDAF, 2 pasukan dari Madrasah Hashimiah, 2 lagi dari Somali Gombak dan sebuah pasukan dari Rohingya Klang.

bersiap sedia sebelum pertandingan


antara pasukan di bawah Muslim Aid

perlawanan akhir ASDAF A dan ASDAF B perempuan

makan tengahari yang disediakan oleh Muslim Aid

perlawanan akhir Somalia Gombak vs Rumah BKSK Meru Klang


Pertandingan kali ini menyaksikan pasukan perempuan ASDAF merangkul tempat pertama dan kedua manakala pasukan Somali Gombak mendapat tempat kedua bagi kategori bawah 17 tahun. Pasukan ASDAF lelaki bawah 15 tahun berjaya layak hingga ke separuh akhir, manakala pasukan ASDAF bawah 17 tahun dan Rohingya Klang hingga ke peringkat suku akhir.

Kejohanan futsal ini secara tidak langsung telah memberi peluang kepada anak-anak orang asli dari ASDAF, anak-anak pelarian Somalia, Myanmar Muslim dan Rohingya untuk berinteraksi dan berkenalan antara satu sama lain juga dengan anak-anak yatim tempatan. Pihak Muslim Aid mengucapkan jutaan terima kasih kepada para dermawan dan juga sukarelawan yang tanpa penat lelah memberi sokongan dan bantuan bagi membawa anak-anak dibawah Muslim Aid merangkul kejuaraan bagi pertandingan futsal amal ini.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...