About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, March 28, 2011

Bantuan Banjir di Gunung Semanggol, Perak


Lokasi: Kampung Alor Setanggok, Gunung Semanggol, Perak
Tarikh: 27 Mac 2011

Program: Bantuan Untuk Mangsa Banjir Perak


Alhamdulillah, misi menghantar bantuan makanan kepada mangsa banjir di Gunung Semanggol Perak anjuran Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) diketuai oleh ketua sukarelawan Muslim Aid cawangan Perak, encik Aznan telah selesai dijalankan. Bantuan makanan Qurban For Life (Q4L) iaitu daging dalam tin yang bernilai hampir RM10,000 diagihkan kepada 72 buah keluarga mangsa banjir yang telah mendapat kerjasama ketua kampung Kampung Alor Setanggok. Sebanyak 135kg daging lembu beku tanpa tulang telah dihantar ke kampung tersebut untuk makanan tengahari dan malam. Gotong-royong memasak daging tersebut diadakan pada sebelah pagi dan mangsa-mangsa banjir dijamu pada sebelah tengahari.

bantuan banjir dihulurkan

sumbangan kepada ketua kampung, Kampung Alor Setanggak

kaum ibu yang menguruskan persediaan makanan


24 kotak daging Qurban For Life dibawa dari Kuala Lumpur


sukarelawan dari Kuala Lumpur, encik Izham bersama transportnya yang digunakan untuk penghantaran bantuan makanan

Kesan daripada banjir tersebut menyebabkan banyak peralatan elektrik serta lantai dan dinding rumah mengalami kerosakan yang teruk. Mangsa banjir yang ditempatkan di Sekolah Kebangsaan Haji Dahalan, Tebuk Matau ini sudah pulang ke rumah masing-masing. Bantuan makanan ini diharapkan dapat mengurangkan beban mangsa-mangsa banjir ini yang kini dalam proses membersihkan dan memperbaiki kerosakan rumah.

Muhammad bin Kamarulazizi

2 comments:

kalau ada program mcm ni akan datang di kawasan Perak...harap boleh bg tau saya supaya saya boleh buat liputan berita untuk TVAlhijrah.
-Wartawan TVAlhijrah negeri Perak
(Shukrie 0126451364 / 0194504518)

baik, terima kasih en Shukrie :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...