About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, March 28, 2011

Sumbangan dan Pengecualian Cukai di Muslim Aid


Setiap tahun orang ramai yang berpendapatan lebih dari RM2500 dan juga syarikat tidak kira kecil atau korporat perlu menghantar borang takfiran cukai pendapatan. Setelah mendapat kelulusan dan pengesahan daripada Lembaga Hasil Dalam Negeri, kini sumbangan yang disalurkan kepada Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) mendapat pengecualian cukai. Rujukan: LHDN 01/35/42/51/179-6.6487. Pengecualian cukai ini adalah sejak tahun 2009 lagi. Melalui sumbangan orang ramai dan juga korporat, pelbagai program telah dijalankan di Muslim Aid yang merangkumi tiga elemen yang utama iaitu pendidikan, kesihatan dan pembangunan modal insan. Antara penerima-penerima bantuan terdiri daripada anak-anak yatim, fakir miskin, warga pelarian, komuniti orang asli, ibu tunggal dan mangsa bencana di Malaysia. Program-program tahunan seperti Qurban For Life, Fast 2 Feed menjadi antara program pilihan sepanjang tahun.

Kepada orang ramai atau syarikat dan korporat yang ingin berkongsi rezeki bersama mereka yang memerlukan, maka jadikanlah Muslim Aid sebagai sahabat amal anda atau charity partner. Staf dan sukarelawan Muslim Aid sentiasa bekerja keras membantu golongan yang memerlukan dan sentiasa telus dalam setiap pengurusan. Kepada yang ingin menyumbang, boleh muat turun borang sumbangan pengecualian cukai di sini.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...