About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, December 3, 2010

Ziarah ke Akademi Tahfiz Atah


Lokasi: Akademi Tahfiz Atah, Jalan Gurney, Kuala Lumpur
Tarikh: 2 Disember 2010

Baru-baru ini saya dijemput untuk melawat Akademi Tahfiz Atah yang diterajui oleh Ibu Laila. Akademi Tahfiz yang terletak di tengah-tengah bandaraya Kuala Lumpur ini menempatkan lebih 100 orang pelajar daripada pelbagai latar belakang. Apa yang menarik di Akademi ini, ibu Laila juga ada menerima anak-anak golongan fakir miskin, yatim piatu dan muallaf untuk menyertai Akademi Tahfiz ini. Anak-anak ini tinggal di asrama berdekatan dengan akademi.

pelajar-pelajar Akademi Tahfiz Atah

Ibu Laila memberitahu keinginannya untuk para sukarelawan datang melakukan aktiviti atau menyertai aktiviti yang dijalankan oleh akademi tahfiz ini terutamanya di hujung minggu. Antara keperluan yang utama ialah sebagai pembimbing atau kaunselor untuk anak-anak yatim dan miskin ini. Pada yang berminat untuk menyertai program sukarelawan di Akademi Tahfiz Atah ini, boleh hubungi Ustaz Zul di 017-264 8707 atau di saya di pejabat Muslim Aid di 03-22881996.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...