About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, December 6, 2010

Rakaman Ayat Suci al-Quran oleh Adik Anuar dari Madrasah Hashimiah

Lokasi: Madrasah Hashimiah, Selayang
Tarikh: 4 Disember 2010
Program: Rakaman Ayat Suci Al-Quran oleh adik Anuar

Selepas selesai hari pertama kursus pengendalian krisis dan traumatik, saya bersama 3 orang sukarelawan terus ke Madrasah Hashimiah untuk berjumpa dengan Ustaz Hashim dan adik Anuar. Pertemuan kali ini bertujuan untuk membincangkan kemungkinan untuk menghasilkan CD album bacaan ayat-ayat suci al-Quran oleh adik Anuar.

Seperti yang diketahui, adik Anuar ini merupakan johan Qari bagi Majlis Musabaqah Rumah Anak Yatim seluruh Kuala Lumpur dan Selangor. Dengan kelebihan yang sedia ada, salah seorang sukarelawan Muslim Aid iaiti cik Juniza dari Politeknik Sirajuddin Perlis mencadangkan agar bacaan al-Quran oleh adik Anuar dirakamkan dan mungkin boleh dimanfaatkan oleh orang ramai serta menjadi salah satu pendapatan untuk Madrasah Hashimiah.

bacaan ayat al-Quran oleh adik Anuar ditelitikan oleh ustaz Hashim

bacaan ayat al-Quran oleh adik Anuar

Peringkat awal ini, bacaan ayat-ayat lazim al-Quran diperdengarkan dan dirakamkan oleh cik Juniza. Cik Juniza yang mempunyai kepakaran dalam bidang 'creative multimedia' akan mengusahakan untuk menghasilkan CD al-Quran. InsyaAllah peringkat selanjutnya akan diadakan dengan rakaman di dalam studio sehingga ke pembikinan CD al-quran tersebut.

Pada yang ingin membantu dari segi tenaga kerja atau ingin melabur untuk saham akhirat, boleh hubungi saya di pejabat Muslim Aid di 03-22881996.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...