About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Tuesday, December 21, 2010

Zakat Perniagaan dari BIMB Foreign Currency Clearing Agency Sdn Bhd (BIFCA)


BIMB Foreign Currency Clearing Agency Sdn Bhd (BIFCA) yang merupakan anak syarikat milik penih Bank Islam Malaysia Berhad telah memilih Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) sebagai salah satu organisasi penerima zakat perniagaan mereka. Sumbangan zakat perniagaan ini merupakan antara julung-julung kali Muslim Aid menerima sumbangan dari sektor korporat yang sebelum ini kebanyakan sumbangan kepada Muslim Aid adalah dari individu dermawan.

Sumbangan korporat ini merupakan titik tolak kepada Muslim Aid untuk memperluaskan lagi aktiviti-aktiviti kemanusiaan yang melibatkan anak-anak yatim, keluarga miskin, warga OKU dan ibu tunggal dan juga komuniti orang asli dan pelarian. Bantuan dalam bentuk pendidikan, kesihatan dan pembangunan modal insan akan dititikberatkan mulai tahun hadapan agar lebih ramai yang akan dapat manfaat.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...