About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, December 6, 2010

Kursus Pengendalian Krisis dan Traumatik untuk Sukarelawan


Lokasi: Ramiza Synergy, Batu Caves, Kuala Lumpur
Tarikh: 4 & 5 Disember 2010
Program: Kursus Pengendalian Krisis dan Traumatik untuk Sukarelawan

Alhamdulillah program Kursus Pengendalian Krisis dan Traumatik untuk Sukarelawan selesai dijalankan di bilik latihan Ramiza Synergy. Lebih 20 orang sukarelawan Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) telah turut serta untuk mempelajari kaedah-kaedah pengendalian kes-kes yang melibatkan mangsa krisis dan trauma. Kursus ini dikendalikan oleh Dr Nasir dan Puan Shamsiah Jais dari UPSI yang mempunyai kepakaran dalam bidang krisis dan Trauma.

sukarelawan Muslim Aid


latihan dalam kumpulan

kusyuk di dalam kelas

Kursus yang mendapat sokongan dari JKM ini bertujuan untuk melatih sukarelawan dengan kemahiran mengendalikan krisis dan trauma sebagai persediaan untuk membantu mangsa-mangsa yang mengalami masalah krisis dan trauma seperti mangsa bencana, masalah sosial dan sebagainya.

InsyaAllah dalam masa akan datang, pihak Muslim Aid akan menganjurkan lebih banyak kursus untuk sukarelawan agar ia dapat dimanfaatkan kepada orang ramai. Muslim Aid mengucapkan terima kasih kepada para sukarelawan yang telah turut serta, Ramiza Synergy yang telah bersama menguruskan logistik dan juga pihak JKM yang telah menyediakan dana bagi memastikan kelancaran program ini.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...