About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Thursday, November 4, 2010

Penyertaan Qurban For Life Tinggal Lagi 2 Minggu


Hanya dua minggu sahaja lagi sebelum Hari Raya AidilAdha dan kini promosi program Qurban For Life (Q4L) giat dijalankan dan sambutan semakin menggalakkan. Panggilan tidak putus setiap hari untuk penyertaaan qurban bersama Muslim Aid.

Brosur-brosur yang telah diagihkan di sekitar Kuala Lumpur dan juga melalui sukarelawan Muslim Aid juga mula mendapat respon yang baik. Promosi melalui internet seperti di Facebook Muslim Aid dan juga Facebook Q4L juga dijalankan dan mendapat respon yang memberangsangkan. InsyaAllah untuk qurban kali ini, tin daging qurban ini akan dihantar ke Pakistan dan juga saudara kita di Gaza disamping masyarakat miskin dan anak yatim di Malaysia.

Alhamdulillah apabila semakin ramai orang menyertai Q4L, maka lebih ramai golongan yang memerlukan dapat dibantu. Ada juga para dermawan yang akan melaksanakan ibadah qurban di masjid qaryah, juga masa yang sama melaksanakan qurban dengan Muslim Aid. Pihak Muslim Aid mengucapkan tahniah dan jutaan terima kasih kepada warga Malaysia yang amat prihatin dengan menyalurkan ibadah qurban mereka melalui Muslim Aid. Dengan penyertaan ini, saudara seagama kita yang kurang bernasib baik dapat menikmati daging qurban Q4L yang ditinkan ini akan tahan lama, mudah disimpan dan boleh dimakan bila-bila masa sahaja. Semoga dengan usaha ini, mendapat keberkatan dariNya.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...