About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, November 24, 2010

Kembara Akademik Bersama Anak ASDAF di Teluk Kemang


Lokasi: Batu 8 1/2 Telok Kemang, Negeri Sembilan
Tarikh: 22 & 23 November 2010

Program terakhir untuk anak-anak ASDAF baru sahaja selesai semalam. Hari ini anak-anak ASDAF sudah pulang ke kampung halaman masing-masing di Sungai Siput, Lata Kinjang Perak, Pos Betau di Raub dan Cameron Highland. Kem Kembara Akademik ini dijalankan selama dua hari dan 7 orang sukarelawan Muslim Aid turut serta menjayakan kem ini.

semua anak ASDAF tinggal di dalam khemah

sesi penyampaian hadiah

aktiviti di tepi pantai

gotong-royong memasak

Kem ini bertujuan untuk memberi suntikan semangat kepada anak-anak ASDAF agar tidak leka dan sentiasa menjadi contoh serta tauladan yang baik sebelum pulang ke kampung mereka. Kem Kembara Akademik ini menekankan kerjasama berpasukan serta menitik beratkan waktu solat dan zikir munajat. Anak-anak ASDAF ini sendiri telah menjadi imam dan bilal untuk setiap waktu solat.

InsyaAllah lebih banyak program akan menanti anak-anak ASDAF menjelang tahun 2011. Sama-sama kita doakan agar anak-anak ASDAF selamat pulang dan selamat kembali ke ASDAF hujung tahun ini.

Muhammad bin Kamarulazizi

1 comments:

Mudah2an sumbangan ini dapat membantu mereka yang memerlukan.

http://where2-where2.blogspot.com/

Salam

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...