About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Thursday, January 7, 2010

ASDAF 2010


Semalam saya sempat singgah di ASDAF untuk berjumpa dengan penghuni di sini. Lebih sebulan mereka balik kampung masing-masing. Perasaan gembira tidak terhingga apabila dapat berjumpa dengan mereka semua. Sampai sahaja saya di sana, saya mendapat tahu bahawa pertandingan futsal antara rumah kebajikan Siti Khadijah akan berlangsung bulan 3 nanti.


latihan sudah dimulakan

pasukan futsal ASDAF

Yus, sukarelawan yang bersama dengan anak-anak ASDAF

semua masih cergas

Pada tahun lepas, pasukan ASDAF telah muncul sebagai juara peringkat rumah kebajikan Siti Khadijah seluruh Selangor dan Kuala Lumpur. Tahun ini mereka berazam untuk mengekalkan kejuaraan tersebut, walaupun kali ini hampir 4 orang tonggak utama sudah meninggalkan asrama tersebut. Pertandingan futsal ini akan berlangsung dalam tempoh 2 bulan lebih dan anak-anak ASDAF sudah bersungguh-sungguh mula berlatih untuk menghadapi hari pertandingan.

InsyaAllah saya sendiri akan melatih mereka seperti tahun lepas bersama bantuan dari sukarelawan Muslim id iaitu Rahman. Kita merancang untuk membelikan bola baru, serta jersi dan kasut futsal yang baru untuk pasukan ASDAF ini. Apabila pasukan sudah dikenal pasti dan borang juga sudah diisi, saya ingin bukakan peluang kepada orang ramai untuk menaja jersi dan kasut futsal mereka. Saya dapat tahu dari pihak pengurusan ASDAF, kemungkinan akan ada pasukan futsal dari kalangan pelajar perempuan. Namun akan bergantung pada kata putus pengurusan ASDAF untuk menurunkan pasukan perempuan atau tidak.

Ikuti perkembangan futsal pasukan ASDAF nanti:)

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...