About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, January 4, 2010

Sukaneka di Madrasah Hashimiah



Hari ini saya dijemput untuk memeriahkan hari sukaneka Madrasah Hashimiah di Selayang. Madrasah Hashimiah ini menempatkan anak-anak Rohingya yang yatim dan juga miskin di sekitar Selayang. Lebih 100 orang anak-anak Rohingya ini yang hadir hari ini. Saya bersama sukarelawan Muslim Aid iaitu Rahman dari Melaka ke rumah kebajikan ini jam 10 pagi. Sukaneka dijalankan dari jam 9 pagi dan tamat pada jam 5 petang.

Melihat keadaan mereka ini, saya rasa sedikit sedih kerana mereka tidak berpeluang untuk bersukan di luar asrama mereka. Ini disebabkan status mereka sebagai pelarian, dan disebabkan negara kita tidak mempunyai akta yang melibatkan pelarian, mereka boleh ditangkap bila-bila masa oleh pihak berkuasa. Namun begitu mereka tetap gembira apabila dapat bersukaneka pada hari ini.

InsyaAllah ahad ini satu lagi trip ke Madrasah Hashimiah dan kali ini kita akan main indoor games bersama anak-anak yatim dan miskin ini. Alhamdulillah, goodie bag dan pelbagai makanan sudah ditaja. Pada yang ingin menyumbang wang atau barang-barang dapur seperti beras, minyak masak atau susu pekat manis, boleh hubungi saya di 012-3377195. Butiran program 10hb Jan 2010 di sini.

pertandingan makan biskut

bersama anak-anak Rohingya

sayang betul mereka kat Rahman..:)

mereka juga wajar diberi bantuan

sesi penutup sukaneka



Gambar lagi di sini

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...