About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, January 1, 2010

Tibanya 2010


Kini sudah buka tirai 2010 dan perancangan baru, azam baru dengan harapan tahun 2010 ini akan menjadi lebih baik dari tahun sebelumnya, insyaAllah. Alhamdulillah banyak perancangan telah dirangka, dan banyak organisasi lain yang ingin bekerjasama dengan Muslim Aid untuk program-program kemanusiaan dan paling bersyukur sekali apabila hari terakhir 2009, pihak Baitulmal Wilayah telah memberikan sedikit peruntukan untuk program-program kemanusiaan dan kebajikan untuk dijalankan di Kuala Lumpur. Sedikit sebanyak usaha untuk 'branding' Muslim Aid di Malaysia sudah mula menampakkan hasil selepas dua tahun saya berkecimpung dengan Muslim Aid.

Tahun 2010 ini bakal menyaksikan lebih banyak program yang akan dijalankan, banyak yang telah dirancang. Harapannya agar semua yang dirancang dapat dilaksanakan. Biarpun dengan pelbagai cabaran dan dugaan yang mesti dilalui, saya amat berharap agar diberi kekuatan hati dan jiwa yang kental agar saya tidak mudah berputus asa.

Mubin yang banyak memberi nasihat

Yus yang akan menjadi partner untuk program Bina Insan


Petang tadi sempat saya ke Angkasapuri untuk menjadi penonton bagi program Fitrah Kasih. Selesai program tersebut, saya dapat 'refresh' kan diri apabila mengenangkan nasib golongan yang memerlukan yang masih ramai di negara kita. InsyaAllah dengan berkat doa dan sokongan mak bapa, serta isteri dan kawan-kawan, sama-sama kita cuba berusaha bantu dan ubah nasib mereka yang benar-benar memerlukan.

Muhammad bin Kamarulazizi

1 comments:

selamat tahun baru...moga ceria selalu..dan dikurniakan badan yang sihat dan cergas...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...