About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, December 26, 2008

Sehari Sebelum Ihtifal


Seharian suntuk di ASDAF untuk penyediaan majlis Ihtifal. Ihtifal kali ini agak meriah dengan kehadiran pelbagai agensi dan NGO seperti Muslim Aid Asia, Yayasan Salam, Badan Pencegah Rasuah dan Karangkraf. Ibu bapa serta waris anak-anak ASDAF telah tiba hari ini. Kebanyakannya dari Cameron Highland, Raub dan Sg Siput. Waris anak-anak ASDAF ini akan menginap di asrama bersama pelajar-pelajar.

Saya berada di ASDAF sejak pagi untuk menghantar hamper majlis Ihftifal. Dalam perjalanan untuk solat Jumaat, van ASDAF pula rosak, tak mahu start. Mujur boleh jump start, alhamdulillah van dapat gerak dengan lancar.

kehadiran ibu bapa dan waris di ASDAF

bersama salah seorang waris dari Cameron Highland

pelajar baru, Jefri dan Sarah, darjah tiga dan dua

pelajar baru dari Cameron Highland, Faizal

Arin dan Muhammad

sebelum solat Jumaat




Pada yang mempunyai masa terluang esok, jemput sekali datang ke majlis Ihtifal ASDAF di perkarangan ASDAF. Pelbagai aktiviti akan dijalankan seperti jungle tracking, sukaneka dan majlis penyampaian hadiah. Peta untuk ke ASDAF, boleh rujuk di sini.

Muhammad bin Kamarulazizi
Muslim Aid Asia


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...