About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, December 31, 2008

Bantuan Kemanusiaan Gaza



Dengan 3 hari serangan udara yang berterusan telah menyebabkan mengorbankan lebih 380 rakyat palestin dan telah mencederakan lebih daripada 1700 orang. Pengeboman udara ini telah menyebabkan kematian ramai wanita dan kanak-kanak, juga memusnahkan hospital dan gudang bekalan ubat-ubatan. 19 bulan sekatan Gaza sudah menyebabkan kekurangan bekalan ubatan untuk merawat mangsa-mangsa dan telah diketahui, kebanyakan hospital telah kehabisan bekalan ubatan.

Sekatan Gaza ini telah memaksa lebih 1.5 juta rakyat Palestin untuk bergantung kepada bantuan organisasi kemanusiaan. Kebanyakan organisasi kemanusiaan antarabangsa telah bertungkus lumus untuk membekalkan bantuan makanan, ubat-ubatan dan bekalan air bersih kepada masyarakat Palestin yang kian menderita ini.

Rangkaian Muslim Aid telah bekerja keras menghantar bantuan-bantuan asas seperti makanan berkhasiat, peralatan sekolah, selimut dan ubat-ubatan sejak dari sekatan Gaza beberapa bulan yang lepas. Kini Muslim Aid Asia akan bersama-sama Muslim Aid Australia dengan kerjasama organisasi tempatan Palestin termasuk UNRWA akan berusaha menhantar bantuan-bantuan asas bagi makanan dan ubat-ubatan. Muslim Aid Asia menyeru rakyat Malaysia dan masyarakat dunia untuk bersama-sama menghulurkan sumbangan ikhlas buat masyarakat Palestin yang sedang hidup dalam penuh penderitaan di negara mereka sendiri.

Pada yang ingin menghulurkan sumbangan, boleh hubungi pejabat Muslim Aid Asia di 03-2288 1996, 03-2282 1996 (Muhammad). Sumbangan tunai akan disalurkan terus ke Muslim Aid Australia, dan pihak Muslim Aid Australia akan menguruskan sumbangan tersebut dengan bantuan makanan dan ubatan bersama organisasi tempatan di Palestin. 100% sumbangan tunai akan disalurkan untuk masyarakat Palestin.

Sumbangan boleh disalurkan terus ke akaun Muslim Aid Asia di
EON Bank: 0518-11-000311-5 (Muslim Aid Asia Sdn Bhd)
atau
CIMB Bank: 1422-0000070-10-8 (Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia)
Sila pos/faks/emailkan slip pembayaran kepada pejabat Muslim Aid Asia dan nyatakan tujuan sumbangan untuk Bantuan Kemanusiaan Gaza.

Pembayaran online di sini

Muslim Aid Asia
8-1-2 Menara Mutiara Bangsar,
Jalan Liku,
59100 Kuala Lumpur
Faks: 032288 1966
Email: mail@muslimaidasia.com

Muhammad bin Kamarulazizi
muhammad@muslimaidasia.com
Muslim Aid Asia

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...