About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, July 7, 2008

Lawatan Bantuan ke Rumah Anak yatim Rohingya Selayang


Tarikh: 6 Julai 2008
Masa: 3.o0pm - 4.30pm
Lokasi: Rumah Anak Yatim dan Tahfiz Quran Hashimiah (Rumah anak yatim pelarian Rohingya), Selayang (Black Area)

sebahagian anak-anak Rohingya

Berkumpul bersama pengetua, Ustaz Hashim

Ustaz Hashim, pengetua Rumah Anak Yatim Rohingya


sempat menjamu minuman

Ahad lepas kami berkesempatan untuk melawat Rumah anak yatim Rohingya di Selayang. Ini kunjungan kami kali kedua. Kunjungan pertama adalah pada bulan Mac yang lepas. Kunjungan kali ini disertai oleh members dari Riders Malaya Community (RMC), team volunteers dari Muslim Aid Asia seperti cik Jennora (Shell), Ika, Ikin dan Sarah dari Kolej Lagenda dan pelajar praktikal Muslim Aid Asia, cik Eyta bersama keluarganya.

wishing tree

amin...

meninggalkan testimonial...

Agak sedih apabila melihat anak-anak pelarian Rohingya ini. Dengan status mereka sebagai pelarian dan tidak mempunyai negara untuk pulang, masa depan mereka agak kelam. Di Malaysia sendiri, mereka tidak dibenarkan untuk bekerja, dan anak-anak Rohingya ini pula tidak mendapat tempat untuk belajar di sekolah harian. Semuanya bergantung kepada hati-hati murni yang sanggup datang mengajar dan memberi sumbangan.

gambar kenangan...

Rumah anak yatim ini tidak diregister kerana kesukaran mereka yang memegang status pelarian. Disebabkan tidak diregister, mereka tidak berkelayakan untuk mendapat sumbangan dari badan NGO dan badan kebajikan. Hasil collection semalam, kami berjaya memberi sumbangan dalam bentuk wang tunai, daging tin qurban for life dan pakaian untuk anak-anak Rohingya ini.

p/s pada sebelah petangnya, kami terus ke ASDAF untuk bermain bola sepak bersama bola baru yang disumbangkan oleh members Riders Malaya Community. Klik sini untuk maklumat lanjut.

-Muhammad bin Kamarulazizi-
Pengurus Dana dan Pemasaran
Muslim Aid Asia

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...