About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Tuesday, January 7, 2020

Minggu Pertama Tahun 2020 di Madrasah Hashimiah


Masuk tahun 2020 ini. Semuanya sudah berubah. Semua baru dari segala aspek. Seolah-olah mula kembali seperti awal-awal dahulu menceburkan diri dalam dunia kebajikan lebih 10 tahun yang lepas.

Sekian lama saya tinggal penulisan di blog yang boleh dikatakan kurang popular dengan kehadiran media sosial yang lebih popular kerana live feed dan aktiviti siaran langsung oleh para pengguna. dari sudut content, sebenarnya saya lebih suka di blog, kerana kita terkejar untuk menulis, malah respond atau tindakbalas orang ramai itu tidak datang terus terutama sekali pada komen.

Hal ini membantu saya untuk menulis dengan lebih tenang. Dan bila timbul sahaja idea, barulah saya tulis lagi. Kali ini untuk tahun 2020, insyaAllah saya akan menulis kembali di blog ini yang sekian lama berhabuk dan juga di blog Madrasah Hashimiah

Bila saya duduk di kerusi admin Madrasah Hashimiah, terasa diri saya seperti keseorangan kembali untuk bantu anak-anak di sini. Dahulunya Madrasah Hashimiah ada admin sendiri, tetapi kini sudah tiada lagi. Nak cari admin yang baru juga akan ambil  masa kerana gaji yang ditawarkan itu agak kecil bagi seorang warganegara Malaysia.

layout baru page Facebook menggunakan Content Creator

Namun begitu, dahulunya tahun 2007 saya mula bersendirian juga. Kini tahun 2020 saya bersendirian lagi. Ada juga beberapa kerat sahabat saya yang masih membantu saya. Itu pun terpaksa dilakukan secara senyap agar tidak dikecam oleh orang lain.

Bila saya buka balik page Facebook Madrasah Hashimiah, rupanya algoritma sudah berubah lagi. Dan kali ini interface juga sudah berubah. Barangkali memang sesiapa yang terlibat dalam menguruskan business page FB ini perlu kerap belajar untuk update terkini dari Facebook. Saya yang saya anggap sudah tua ini pun terpaksa belajar sendiri agar dapat ilmu dan maklumat terkini supaya dapat bantu war-warkan lagi Madrasah Hashimiah kepada orang ramai.

Penulisan di blog ini adalah nukilan dari saya sahaja sebagai warga Madrasah Hashimiah. Doakan saya agar terus istiqomah dan dapat terus berusaha agar jadi lebih baik. Moga Tuhan berkati semua yang membaca posting ini, Allahumma aamin.

Muhammad bin Kamarulazizi



0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...