About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Thursday, January 30, 2020

Sedekah Subuh yang Pasti Tidak Gagal



Dalam usaha untuk jadi baik, bersedekah itu sangat membantu kita. Sudah pasti ramai antara kita yang mempunyai madrasah, rumah kebajikan malah NGO kegemaran yang kita selalu sumbangkan duit.

Tetapi bagaimana kita nak maksimakan manfaat sedekah kita? Ini salah satu cara yang dikongsi oleh sukarelawan BeKind Malaysia.

Beliau lakukannya dengan melakukan perbankan online schedule transaction setiap minggu ke akaun kebajikan yang disukai. Untuk permulaan beliau meletakkan RM1 dan melakukan 7 transaksi supaya dapat laksanakan sedekah setiap hari dalam satu minggu.

Ini bererti beliau akan sedekah setiap hari tanpa gagal! Transaksi akan berlaku setiap pagi bererti kita dapat lakukan sedekah Subuh secara automatik. Ini satu usaha #jadibaik yang dikongsi untuk semua yang membaca.

Ada yang bertanya nombor akaun BeKind Malaysia, buat masa ini kami masih dalam proses. InsyaAllah bila dah ada nanti, kami akan kongsikan.

Buat masa ini, jika tiada idea untuk sedekah, boleh masukkan sekali akaun rakan-rakan kebajikan yang memerlukan seperti:

Madrasah Hashimiah Maybank di 562151419729
Pertubuhan Kebajikan dan Perlindungan Al Haq Malaysia, Maybank 562405624852

Semoga kita terus berusaha untuk jadi lebih baik.

#jadibaik

Muhammad bin Kamarulazizi
Yang Ingin #JadiBaik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...