About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Thursday, July 5, 2012

Meraikan Para Huffaz Dari Masyarakat Pelarian Rohingya dan Myanmar Muslim


Alhamdulillah pada 1 Julai 2012, Majlis Penyampaian Hadiah Madrasah Hashimiah telah berjalan dengan lancar. Majlis ini berlangsung untuk meraikan kejayaan tiga anak murid madrasah yang telah berjaya menghafal 30 juzuk al-Quran yang kesemuanya berumur dibawah 17 tahun. Setiap tahun, Madrasah Hashimiah melahirkan ramai Huffaz dari kalangan anak-anak yatim dan miskin pelarian Myanmar Muslim dan Rohingya. Majlis ini juga meraikan kejayaan anak-anak madrasah dalam bidang akademik seperti Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan Matematik.

Anak-anak Madrasah Hashimiah yang kini para Huffaz
barisan sukarelawan yang kebanyakannya merupakan pelajar dari Universiti Malaya
sukarelawan bersama Ustaz Hashim, pengetua Madrasah Hashimiah
sukarelawan bermesra dengan anak-anak Madrasah Hashimiah

Hampir 30 orang sukarelawan dari Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) telah turut serta bagi membantu menjayakan majlis penyampaian hadiah ini. Pihak Muslim Aid mengucapkan jutaan terima kasih kepada para dermawan dan sukarelawan yang telah bersama memastikan majlis penyampaian hadiah ini diadakan dengan jayanya. 

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...