About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, July 16, 2012

Majlis Tilawah Al-Quran dan Azan untuk Rumah Kebajikan Selangor 2012

Adik Anwar dari Madrasah Hashimiah dinobatkan sebagai juara Qari


Alhamdulillah, Sabtu lepas bersamaan 14 Julai 2012 telah berlangsungnya Majlis Tilawah al-Quran dan Azan untuk Rumah Kebajikan Selangor bertempat di Masjid Shah Alam yang telah menyaksikan lebih 10 rumah kebajikan hadir bagi program ini. Program ini diadakan setiap dua tahun dan telah dianjurkan oleh Badan Amal Siti Khadijah dengan kerjasama Masjid Sultan Salahudidin Abdul Aziz. Kategori baru telah diperkenalkan iaitu azan telah memberi peluang kepada anak-anak yatim dan kurang berkemampuan untuk menunjukkan bakat mereka sebagai seorang muazin.

Majlis Tilawah al-Quran ini bertujuan untuk menyemaikan sifat cintakan al-Quran terutama kepada anak-anak di rumah kebajikan dan secara tidak langsung dapat membentuk peribadi yang mulia. Pertandingan kali ini telah dimenangi oleh adik Anwar selaku juara bertahan bagi kategori Qari, manakala bagi kategori Qariah dan Azan dimenangi oleh peserta dari Badan Amal Siti Khadijah. Johan bagi setiap kategori telah membawa pulang wang RM1000, piala, sijil dan pakej Umrah.

Peserta dari Badan Amal Siti Khadijah yang telah mendapat johan bagi kategori Qariah
Para pemenang bergambar bersama penganjur dan pengurus
Adik Anwar di hadapan Madrasah Hashimaiah




InsyaAllah program sebegini akan diteruskan lagi pada 2014. Tahniah kepada Badan Amal Siti Khadijah atas penganjuran program yang cukup bermakna ini.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...