About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, July 27, 2012

Fast 2 Feed 2012, Rumah Penawar, Ijok

bersama pengurusan dan penghuni Rumah Penawar

Jelajah Fast 2 Feed anjuran Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia diteruskan ke Ijok dengan meraikan warga penghuni Rumah Penawar. Rumah Penawar ini yang terletak di dalam kawasan tanaman kelapa sawit ini menempatkan penghuni-penghuni yang gigih menjalani kehidupan seperti biasa selepas terjebak dengan najis dadah.

berbuka puasa dalam talam

tempat tinggal yang dibina sendiri
kolam ikan
tanaman kacang panjang
ternakan lembu
sebelah pejabat Rumah Penawar

Seramai lebih 40 orang penghuni di sini dengan tiada bekalan elektrik dan air yang tetap. Makanan mereka juga hampir semuanya datang dari hasil tanaman sayur-sayuran serta ternakan ikan dan lembu. Modul yang digunakan oleh pengurusan Rumah Penawar adalah dengan pendekatan kerohanian. Apabila saya berada di sini, sukar hendak dipercayai yang kebanyakannya penghuni ini sebelumnya merupakan seorang penagih.

Pengurusan Rumah Penawar serta Muslim Aid mengucapkan jutaan terima kasih kepada orang ramai yang telah menaja bagi program Fast 2 Feed ini.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...