About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Saturday, February 5, 2011

Persediaan Untuk Bantuan Banjir Johor


Keadaan banjir di Johor semakin pulih, namun begitu masih ramai yang berada di pusat bantuan banjir kerana masih belum bersedia untuk pulang ke rumah. Saya mendapat panggilan dari salah seorang rakan mengatakan mereka perlukan sukarelawan untuk membantu agihkan makanan tengahari dan makan malam bagi mangsa-mangsa banjir di Pagoh. Rakan saya ini merupakan anak kepada pemilik restoren D'Tandoor yang mempunyai beberapa buah cawangan di Kuala Lumpur termasuk di Menara Kuala Lumpur yang akan menaja makanan-makanan tersebut untuk mangsa-mangsa banjir.

Saya sempat menghubungi beberapa orang sukarelawan untuk turut serta dan mula menwar-warkan bantuan yang diperlukan melalui laman Facebook. Untuk bantuan kali ini, selain dari bantuan makanan, pihak Muslim Aid akan berusaha untuk mendapatkan bantuan sanitari kepada mangsa-mangsa banjir seperti tuala wanita dan lampin bayi. Keadaan yang sulit di pusat bantuan banjir sudah pasti membuatkan golongan wanita dan juga bayi sukar bagi mendapatkan keperluan sanitari sebegini.

InsyaAllah saya bersama beberapa orang sukarelawan akan terus ke Pagoh esok pagi selepas Subuh. Pada yang ingin menyertai, atau menyumbang, boleh salurkan sumbangan anda ke akaun CIMB Muslim Aid di 1422-0000070-10-8 atas nama Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia. Sila emailkan slip bank ke mail@muslimaidasia.com bersama butiran berikut untuk mendapatkan resit pengecualian cukai.

Nama penuh:
Alamat rumah:
No tel:
Jumlah sumbangan:

Semoga dengan usaha ini dapat meringankan beban saudara kita di Johor, insyaAllah.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...