About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, February 7, 2011

Bantuan Makanan dan Sanitari Untuk Mangsa Banjir di Pagoh, Johor

Lokasi: Pagoh, Johor
Tarikh: 6 Feb 2011

Alhamdulillah sumbangan untuk mangsa banjir di Pagoh, Johor sudah disampaikan dengan jayanya. Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) dengan kerjasama Ramiza Synergy telah menghantar bantuan food aid Qurban For Life dan juga comfort aid seperti tuala wanita, lampin bayi, pisau cukur dan sebagainya. Bantuan sebegini sememangnya amat diperlukan oleh mangsa-mangsa banjir ini dan sumbangan dalam bentuk comfort aid ini amat kurang diberikan.


bantuan dihantar dengan pertolongan dari pihak tentera

merentas ke kawasan banjir dengan menaiki bot

bersama mangsa banjir

Kami sempat meninjau kawasan yang telah tenggelam sedalam 5 kaki di sekitar Pagoh dengan menaiki bot. Lebih 5,000 orang mangsa banjir di sekitar Pagoh mendapat bantuan makanan dari syarikat D'Tandoor yang telah menyediakan makanan tengahari dan malam. Penghantaran bantuan dijalankan dua hari sekali di setiap penempatan banjir dengan menggunakan bot dan lori askar.

Banjir di sekita Pagoh dan kawasan lain di Johor dijangka mula surut untuk tempoh satu atau dua minggu lagi. Pejabat Muslim Aid mengucapkan terima kasih kepada para penderma yang amat prihatin yang telah menyalurkan sumbangan untuk mangsa banjir di Johor walaupun notis untuk ke sana hanya sehari sebelum bantuan dihantar keluar. Pada yang ingin menyumbang sumbangan, boleh lakukannya melalui akaun CIMB Musim Aid di 1422-0000070-10-8 atas nama Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid). Setiap sumbangan diberi resit pengecualian cukai.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...