About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, February 18, 2011

Muslim Aid di NTV7, Utusan Malaysia dan Radio KLFM



Alhamdulillah, Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) mendapat liputan dari tiga media utama yang telah menyiarkan program-program yang akan dijalankan oleh Muslim Aid. Seawal jam 7.30 pagi semalam (17 Februari 2011), saya bergegas ke Sri Pentas untuk sesi temubual di rancangan NTV7 Breakfast Show bersama Chef Zam dan Puan Haizah (Pengerusi PITI) dengan hos rancangan Nas, dan Joanne De Rozario. Temubual kali ini memfokuskan kepada program kulinari untuk ibu tunggal dimana kerjasama Muslim Aid dan Silverspoon International College akan memberi peluang kepada golongan ibu tunggal mempelajari cara-cara untuk memasak, packaging (pembungkusan) dan pemasaran.

di rancangan Breakfast Show NTV


liputan di Utusan Malaysia 17 Feb 2011

Pada hari yang sama juga, misi bantuan banjir di Pagoh, Johor juga telah mendapat liputan di Utusan Malaysia dimana Utusan Malaysia telah mengetengahkan kepentingan 'comfort aid' yang telah disalurkan oleh Muslim Aid untuk mangsa-mangsa banjir di Johor.

Di Radio KLFM pula telah diwar-warkan tentang program-program Muslim Aid yang akan datang seperti Kem Kepimpinan untuk pelarian Somalia, latihan futsal di ASDAF dan pembukaan booth amal di Sri Puteri, Cyberjaya pada bulan Mac nanti.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...