About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Tuesday, February 15, 2011

Haflah Maulidur Rasul di Rumah Gemilang, Sik Kedah



Lokasi: Rumah Gemilang, Sik Kedah
Tarikh: 14 Februari 2011
Program: Haflah Maulidur Rasul

Sempena hari Maulidur Rasul yang jatuh pada 14 Februari tahun ini, saya ke Kedah untuk sambutan Maulidur Rasul bersama anak-anak yatim dan miskin di Rumah Gemilang anjuran bersama Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) Merbok. Rumah anak yatim yang terletak di Sik ini mempunyai lebih 80 orang penghuni. Nasyid, pentomin telah dipersembahkan oleh anak-anak Rumah Gemilang dan juga anak-anak Rumah Gemilang.

persembahan nasyid dari anak-anak Rumah Gemilang

pasar mini anak yatim

ruang kedai yang bersih dan teratur

pelajar-pelajar MRSM Merbok bersama anak-anak yatim Rumah Gemilang


Ustaz Hafizy dari MRSM Merbok yang merangka program anak yatim

Apa yang buat saya tertarik dengan anak-anak Rumah Gemilang ini ialah disiplin dan akhlak mereka yang cukup bagus. Mereka mengingatkan saya kepada anak-anak di Madrasah Hashimiah. Rumah Gemilang ini beroperasi dengan bantuan daripada JKM dan sumbangan orang ramai. Mereka juga mempunyai mini market dimana keuntungan jualan disalurkan ke Rumah Gemilang ini.

InsyaAllah di masa akan datang, Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) bersama MRSM Merbok akan merancang lebih banyak program di sebelah utara terutama di Kedah.

Muhammad bin Kamarulazizi

1 comments:

This comment has been removed by the author.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...