About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, October 11, 2010

Promosi Qurban For Life Bermula!


Promosi program Qurban For Life (Q4L) 1431H/2010 anjuran Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) sudah bermula. Muslim Aid menyediakan satu lagi alternatif bagi orang ramai untuk melakukan ibadah qurban selain melakukannya di surau atau masjid.

Tahun ini Muslim Aid menawarkan harga RM380 untuk sebahagian yang merangkumi seekor kambing biri-biri, penyembelihan, pengetinan dan pengagihan kepada golongan yang memerlukan. Qurban bersama Muslim Aid adalah unik kerana semua daging qurban ini akan ditinkan supaya tahan lama. Daging qurban yang ditinkan ini akan diagihkan kepada mereka yang berkelayakan seperti fakir miskin, anak-anak yatim, warga oku dan tua di Malaysia dan juga mereka yang kebuluran dan menjadi mangsa perang dan bencana seperti di Gaza, Iraq dan Pakistan.

fakir miskin di Cheras Baru

Cara alternatif ini bertujuan bagi mengelakkan pembaziran yang sering berlaku ketika Raya Qurban Aidiladha. Daging-daging qurban yang banyak ketika raya haji ini biasanya diagihkan kepada orang ramai dan adakalanya sukar untuk diagihkan kepada golongan yang memerlukan seperti fakir miskin kerana kurang maklumat. Di sini Muslim Aid memberi peluang kepada orang ramai untuk melaksanakan qurban dengan pengagihan sistematik daging qurban ini ditinkan untuk memastikan ia tahan lama.

Pada orang ramai yang ingin menyertai program Q4L anjuran Muslim Aid ini, boleh sertakan nama penuh, alamat rumah dan nombor telefon berserta slip pembayaran dan difaxkan ke 03-2288 1966 atau email ke mail@muslimaidasia.com. Pembayaran boleh dilakukan melalui akaun CIMB Muslim Aid di 1422-0000070-10-8 atas nama Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia. Setiap penyertaan Q4L akan diberi resit pengecualian cukai dan sijil. Untuk maklumat lanjut, boleh layari http://www.qurbanforlife.com/

Semoga ibadah qurban tahun ini lebih bermakna.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...