About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Saturday, October 23, 2010

Mini Futsal dari Pelbagai Latar Belakang


Lokasi: Sport Seven, Setapak
Tarikh: 23 Oktober 2010

Masa: 3pm-5.30pm

Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia (Muslim Aid) sekali lagi menganjurkan mini futsal di Setapak bersama sukarelawan Muslim Aid, pelajar-pelajar dari British Council, anak-anak yatim orang asli dari ASDAF dan golongan remaja komuniti pelarian Rohingya dari Cheras Baru. Sukan seperti futsal ini dapat mengeratkan lagi ukhwah serta kerjasama tidak mengira latar belakang. Pelajar-pelajar dari British Council sendiri kebanyakannya dari Negara Timur Tengah dan Eropah turut serta bermain futsal dengan golongan istimewa seperti anak-anak yatim ASDAF dan warga pelarian Rohingya.

Idea untuk mengadakan mini futsal ini timbul dari salah seorang sukarelawan Muslim Aid yang dedikasi iaitu Yusuf Glanfield. Turut serta Tn Hj Rafie yang juga salah seorang ahli lembaga penasihat Muslim Aid, En Shahran Kasim dari MRA yang bertanggungjawab membawa remaja-remaja warga pelarian Rohingya dan beberapa sukarelawan lain seperti Mar Izwan dan Nabeeli.

lima pasukan bertanding dalam mini futsal

menunjukkan bakat masing-masing

hadiah untuk semua

1 world

penat bermain

InsyaAllah pihak Muslim Aid akan mengadakan lagi riadah sebegini lagi bagi memberi peluang kepada orang ramai mengenali dengan lebih dekat golongan penerima bantuan Muslim Aid. Pihak Muslim Aid mengucapkan terima kasih kepada dermawan yang telah menaja dan semua yang telah membantu dan memeriahkan riadah mini futsal ini.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...