About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, October 4, 2010

Kelas Komputer Bermula DI ASDAF dan Madrasah Hashimiah


Alhamdulillah, kelas komputer sudah bermula di ASDAF minggu ini dan akan bermula juga di Madrasah Hashimiah pada minggu hadapan. ASDAF yang menempatkan anak-anak yatim dan miskin orang asli telah mendapat sumbangan 15 buah komputer baru dari sebuah bank tempatan manakala Madrasah Hashimiah pula mendapat sumbangan beberapa buah komputer terpakai hasil pemberian orang ramai.

sukarelawan Muslim Aid di ASDAF

Ikhwan Nazri bersama anak yatim pelarian di Madrasah Hashimiah


setiap CPU diperiksa dahulu untuk sebelum digunakan

Kelas komputer di ASDAF berjalan setiap hari dimana anak-anak ASDAF belajar secara asas penggunaan Microsoft Word dan pengenalan asas komputer. Kelas dapat dimulakan terus dengan sokongan guru dari sukarelawan Muslim Aid. Di Madarasah Hashimiah pula, komputer-komputer terpakai perlu dikenal pasti dahulu yang masih boleh dipakai. Hampir 15 buah komputer terpakai yang ada di Madrasah tetapi hanya 6 buah sahaja yang sesuai digunakan. Salah seorang sukarelawan Muslim Aid iaitu saudara Ikhwan Nazri menyatakan hasrat untuk mengajar komputer di Madrasah Hashimiah setiap Isnin jam 10 pagi hingga 12 tengahari.

Madrasah Hashimiah masih memerlukan sukarelawan yang dapat mengajar asas komputer dan Microsoft Word. Hari yang masih kosong ialah Selasa hingga Jumaat jam 10 pagi hingga 12 pagi. Pada sukarelawan yang berminat untuk mengajar atau ingin menyumbang komputer/laptop, boleh hubungi saya terus di pejabat Muslim Aid di 03-22881996.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...