About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Saturday, June 5, 2010

Cuti Sekolah Sudah Bermula


Cuti sekolah sudah bermula dan ramai murid-murid mengambil kesempatan ini untuk rehat selepas selesai peperiksaan mereka. Tidak terlepas juga anak-anak yatim dan miskin dari rumah kebajikan juga mendapat peluang untuk cuti selama dua minggu. Saya ke ASDAF semalam untuk memberi kelas tusyen kepada anak-anak ASDAF tingkatan 3. Saya dapat lihat betapa gembiranya anak-anak ASDAF ini berpeluang untuk bercuti dan merehatkan minda.

di pejabat Muslim Aid

Pagi ini saya berpeluang untuk membawa dua orang anak ASDAF yang paling muda iaitu Miana dan Nurul untuk sarapan pagi di Sentul Boulevard. Miana berumur 10 tahun dan Nurul pula berumur 9 tahun dan masing-masing berasal dari Cameron Highland. Selepas sarapan saya bawa mereka pulang, dan kali ini 4 anak ASDAF tingkatan 3 pula bersama saya ke pejabat Muslim Aid untuk menyiapkan kerja sekolah mereka. Mereka perlu menyiapkan folio sejarah dan geografi. Sekurang-kurangnya di pejabat Muslim Aid, mereka boleh ekses internet untuk mendapatkan bahan-bahan yang diperlukan.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...