About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Thursday, June 17, 2010

Bantuan Kemanusiaan Gaza Tetap Diteruskan

Baru-baru ini kita dikejutkan dengan berita penahanan kapal ‘Mavi Marmara’ dan ‘Rachel Corrie’ oleh pihak tertentu. Apatah lagi misi keamanan ini tidak dapat disampaikan kepada penduduk Gaza akibat penahanan kapal tersebut. Pastinya kita berasa amat terkilan kerana tidak dapat menyampaikan bantuan akibat tindakan kejam pihak yang tidak bertanggungjawab.

Kami di Muslim Aid turut berasa kesal atas musibah yang menimpa sewaktu misi kemanusiaan ini dilaksanakan. Justeru, kami ingin membuka peluang kepada orang ramai yang sedia membantu untuk menyampaikan bantuan kepada saudara Islam kita di Gaza. Untuk makluman, rangkaian Muslim Aid telah pun sedia memberi bantuan kepada Gaza sejak lebih 20 tahun yang lalu. Bantuan kemanusiaan yang sentiasa disalurkan secara berterusan adalah terdiri daripada 3 bentuk bantuan iaitu makanan, ubat-ubatan dan bekalan air bersih.

Muslim Aid masih mengalu-alukan sumbangan untuk membantu mengurangkan penderitaan saudara kita di Gaza. Sumbangan yang diterima adalah layak menerima resit pengecualian cukai.
Setiap sumbangan boleh disalurkan ke:

Bank CIMB: 1422-0000070-10-8 atas nama (Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia)

Sila kepilkan sekali slip pembayaran beserta dengan

Nama penuh:
Alamat rumah:
Nombor telefon:

P/S: Untuk sumbangan melebihi RM5000, sila sertakan sekali nombor kad pengenalan.

InsyaAllah sedikit usaha murni kita ini akan dapat membantu meringankan beban saudara Islam kita di Gaza. Anda juga boleh membantu untuk menghebahkan emel ini kepada rakan-rakan dan saudara-mara. Semoga sumbangan kecil ini mendapat keberkatan daripadaNya. Amin.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...