About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, May 19, 2010

World Islamic Economic Forum, KLCC 2010

Lokasi: KLCC
Event: World Islamic Economic Forum (WIEF)
Tarikh: 18 May 2010

Saya telah berpeluang untuk ke World Islamic Economic Forum anjuran WIEF Foundation bertempat di KLCC. Pelbagai idea dan pendapat dapat dikongsi bersama speaker-speaker yang terkenal dari merata negara. Apa yang paling saya kagumi ialah idea tentang bisnes social-entrepreneurship dimana sebuah ia sebuah bisnes yang melibatkan pembangunan modal insan dan komuniti. Sememangnya kita mempunyai pelbagai bengkel, kursus di Malaysia seperti ESQ dan program motivasi yang lain. Program ESQ ini ada salah satu contoh bisnes social-entrepreneurship yang popular di Malaysia.

InsyaAllah saya juga menanam impian untuk melibatkan diri dengan social-entrepreneurship ini di masa akan datang. Banyak idea yang bermain di fikiran dan hanya menunggu untuk diturunkan ke atas kertas:)


perbincangan bersama Sir Iqbal Sacranie

Sir Iqbal Sacranie sebagai salah seorang speaker

Apa yang menarik, saya berpeluang untuk bertemu dengan chairman Muslim Aid UK, Sir Iqbal Sacranie yang merupakan antara Muslim yang amat berpengaruh di UK. Beliau merupakan salah seorang speaker WIEF. Pihak kami sempat mengatur pertemuan dengannya di hotel bersebelahan dengan KLCC dan bertukar pendapat dan pandangan dalam menyemarakkan lagi usaha cawangan Muslim Aid di Malaysia iaitu Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...