About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Monday, May 10, 2010

Latihan Sukarelawan Pengendalian OKU Penglihatan


Tarikh: 8 May 2010
Lokasi: MRA, Kampung Baru, Kuala Lumpur

Masa: 9.30am-12pm


Sukarelawan Muslim Aid telah dijemput untuk bersama dengan Malaysian Relief Agency (MRA) untuk latihan sukarelawan bagi pengendalian OKU penglihatan. Latihan sukarelawan ini bertujuan untuk mendedahkan kepada sukarelawan tentang cara-cara membantu OKU penglihatan (buta/separa buta) dengan menitik beratkan emosi dan psikologi. Hal ini amat penting kerana sukarelawan perlu berhati-hati agar tidak menimbul gangguan emosi kepada penerima bantuan.

En Hafiz, salah seorang speaker yang yang juga seorang OKU penglihatan

mata ditutup dengan kapas


praktikal sebagai seorang OKU penglihatan

pengalaman menjadi 'OKU penglihatan' adalah suatu pengalaman yang baru

bersama sukarelawan dari MRA dan Muslim Aid

Muslim Aid akan bersama MRA untuk membantu 7 orang OKU penglihatan untuk menduduki peperiksaan STPM November ini. Sementara menunggu peperiksaan, mereka perlu belajar dan mengulangkaji sebagai persediaan untuk menduduki peperiksaan kelak. Sukarelawan diperlukan untuk membantu pelajar OKU ini seminggu sekali dengan membantu membacakan nota. Pada sukarelawan yang berminat, boleh hubungi pejabat Muslim Aid di 03-22881996.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...