About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Friday, May 14, 2010

Musabaqah Tilawah Al-Quran Anak-Anak Yatim Selangor 2010


Hari ini saya berkesempatan ke Madrasah Hashimiah yang menempatkan anak-anak yatim dari pelarian Rohingya dan Myanmar Muslim untuk membincangkan beberapa perkara dengan Ustaz Hashim, pengetua Madrasah Hashimiah. Buat julung kalinya, Madrasah Hashimiah telah menerima jemputan untuk Musabaqah Tilawah al-Quran Anak-anak Yatim Selangor 2010.

Anwar (13) dan Hanifah (11) akan mewakili Madrasah Hashimiah ke Musabaqah tersebut dan mereka akan dilatih oleh Ustaz Shahid yang juga merupakan warga pelarian yang berpengetahuan dalam tajwid, taranum dan makruf. Pihak dari Muslim Aid merancang untuk membuka peluang kepada orang ramai menaja 2 anak yatim ini ke pertandingan Musabaqah ini. InsyaAllah tajaan dalam bentuk pakaian amat dialu-alukan. Bagi lelaki baju melayu lengkap dengan sampin dan songkok dan perempuan baju kurung dan tudung. Pada yang ingin menyumbang bagi 2 anak yatim pelarian ini, boleh hubungi saya di 03-22881996. Anggaran sumbangan untuk set baju melayu, sampin dan songkok ialah RM200 dan baju kurung, tudung dan kerongsang ialah RM150.

Muhammad bin Kamarulazizi

2 comments:

Insya Allah where do i transfer the fund for both.
Little

Alhamdulillah, you transfer to our Muslim Aid account

CIMB Islamic: 1422-0000070-10-8 (Yayasan Kemanusiaan Muslim Aid Malaysia)

Kindly email me the transaction slip, your full name, home address and contact to muhammmad@muslimaidasia.com
so that I can issue the tax exemption receipt:)

thanks, may Allah reward you with more prosperty now nad in the here after:)

Muhammad

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...