About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, November 4, 2009

Hadiah Aqiqah


Hampir setiap sama telefon berbunyi dimana orang ramai menghubungi pejabat Muslim Aid untuk mengetahui dengan lebih lanjut program Qurban For Life (Q4L). Dan pada tengahari tadi saya terima sms dari salah seorang sukarelawan Muslim Aid di UIA mengatakan ada seorang hamba Allah ini ingin menyumbangkan daging aqiqah anaknya untuk mereka yang memerlukan. Saya terus menghubungi hamba Allah tersebut, dan rupanya dia seorang foreigner dari Maldives, juga bekas graduan UIA.

Nizam dari Maldives menyumbangkan daging aqiqah anaknya

Saya telah dijemput ke rumahnya untuk mendapatkan daging tersebut. Dianggar hampir 40 kilo daging kambing telah diberi. Setelah mendapatkan daging tersebut, saya terus ke Selayang dan sebahagian daripada daging aqiqah tersebut diberikan kepada anak-anak yatim warga Rohingya. Saya tahu, tak selalu warga Rohingya ini dapat makan daging, selalunya makanan mereka lebih kepada bijirin. Hampir 30 kilo diagihkan kepada warga Rohingya sebelum saya menghantar baki daging tersebut ke Gombak untuk diagihkan kepada keluarga susah di sana.

Esok kembali lagi untuk promosi Q4L. Harapan tahun ini, agar lebih ramai yang dapat bersama-sama dengan Muslim Aid dalam program Qurban For Life.

Muhammad bin Kamarulazizi

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...