About

Blog tentang aktiviti-aktiviti amal di dalam dan luar Malaysia

More About Me...

Kita pesimis dengan kesengsaraan insan yang menderita di serata dunia. Laman ini cuba mengundang kembali sekelumit fitrah insani yang cakna dan peka dengan kesengsaraan insan lain. Infaq di jalan Allah...

RSS Subscribe

Booking.com

Wednesday, October 29, 2008

Door Gift untuk Majlis Perkahwinan


Alhamdulillah majlis perkahwinan saya telah selamat dijalankan di Melaka dan Pulau Pinang. Antara yang menarik semasa majlis ini ialah door gift, atau biasanya tuan rumah pengantin akan memberikan bunga telur sebagai hadiah kepada pengunjung majlis. Tapi untuk majlis perkahwinan saya, saya memilih untuk memberi door gift yang agak berbeza. Saudara-mara saya dari Perak dan Negeri Sembilan telah menaja beberapa door gift yang amat bermakna seperti, labu sayung kecil, pot pouri, kerepek, dan bahulu ikan. Tapi yang paling unik sekali ialah door gift hasil idea Kak Habsah dari Muslim Aid Asia.

kad Gift for Life direka khas dari Muslim Aid Asia

Trend door gift yang terkini

Dengan kos tidak sampai RM600, saya dan pengantin perempuan dapat menyumbang sebuah perigi untuk fakir miskin di Bangladesh melalui program Gift for Life anjuran Muslim Aid Asia. Dan perigi yang disumbangkan ini diniatkan buat pengunjung-pengunjung yang hadir di majlis perkahwinan saya di Pulau Pinang. Lebih kurang 500 keping kad telah dicetak sebagai tanda penghargaan buat pengunjung semua.

Trend door gift yang baru ini mendapat sambutan menggalakkan, selepas beberapa rakan-rakan dan pengunjung telah menghubungi saya tentang program Gift for Life ini. InsyaAllah selepas ini, lebih ramai dapat menghasilkan door gift yang lebih bermakna, disamping kita juga dapat membantu mereka yang amat memerlukan diluar sana.

Pada yang berminat untuk door gift Gift for Life ini, boleh hubungi pejabat Muslim Aid Asia di 03-2288 1996 (Muhammad).

p/s bila perkahwinan sudah berlangsung, jangan lupa untuk mendapatkan pelan perlindungan sekeluarga. Klik di sini untuk info lanjut.

-Muhammad bin Kamarulazizi-


2 comments:

as salam. boleh ceritakan dgn detail tak ttg doorgift Gift for Life ni?

Tq.

me too..

im quite interested... can we have the detail for this program?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...